k47.cz

mastodon twitter RSS
bandcamp explorer

Simutrans 86.10.4

14. 10. 2005 (aktualizováno 16. 10.) (před 17 lety) — k47 (CC by-nc-sa)

(nová verze z 13.října 2005)

Simutrans se vyvíjí neuvěřitelně rychle. Od minule (tj. před měsícem a kousek) byly vydány další tři verze. Když nevíte o co jde, podívejte se semsem.

Za tuto poměrně krátkou dobu přibylo několik dalších vylepšení hlavně v možnostech stavby komunikací.

Tak se na to podíváme postupně.

Železnice

V železniční dopravě se odehrály změny hlavně v počtu a možnostech stavby mostů. Přibyl jeden „pomalý“ most a jeden „rychlý“, takový koridor s maximální rychlostí 450km/h. Teď navíc není možné stavět libovolně dlouhé mosty bez podpěr, například takový betonový most může mít délku maximálně 6 políček a nosníkový může být jen o trochu delší, což je krok správným směrem. Nový rychlomost je postaven na sloupech a může mít tedy nekonečnou délku, ale zase je trochu dražší.

Nové mosty s podpěrami jsou hezké zvláště, když jimi překlenete hluboké údolí.

Tramvaje

Do hry byla přidána jednokolejka, jejíž trať vede nad úrovní trénu a tudíž se ideálně hodí do přecpaných metropolí. Zatím to vypadá docela podivně protože kolej jakoby visí nad terénem bez jediného podpěrného sloupu.

Silnice

Na silnice přibylo další dopravní značení. Například semafory na křižovatky, silniční uzávěry (jednosměrné i obousměrné) a cedule zákaz vjezdu a omezení rychlosti.


Ale kromě toho přibylo něco málo nové grafiky, mapa je rozdělena na mapu a legendu, takže tolik nepřekáží, ve hře je obsažen lepší český překlad a byly konečně nějak rozumně vyřešeny slope tools (tvarování svahů).

Nejnovější verze si můžete stáhnout ze stránky 64.simutrans.com.


Doplněno 16.října


V nové verzi jsou také další změny o kterých jsem se mi minule nezmínil.

Je to například změna cen, kdy výrazně podražily úpravy terénu. Tradiční zvednutí/snížení stojí 2500 a tvarování svahů 5000 za každý upravený čtvereček, takže teď se doopravdy vyplatí stavět mosty a tunely namísto upravení terénu a také se tak zmemožňuje jeden fígl, kdy se až těsně k ropné plošině nasypala pevnina a tak k ní mohl jezdit vlak. Tato úprava je teď astronomicky drahá, takže se mnohem víc vyplatí převážet lodí ropu do přístavu a odtud vlakem do rafinérie. Lodě jsou teď v mnoha případech nutností, protože se nedají stavět dlouhé mosty.

Autoři taky zvětšili maximální délku konvojů, teď je to celých 24 vozidel, což znamená, že v případě vlaků to může být mašina + 23 vagónů (tady snad jenom poznámku, že takto dlouhý naložený vlak váží opravdu hodně a slabší lokomotivy s tím má velké problémy).

Seznamy byly rozšířeny o seznam továren, takže teď se můžete přehledně orientovat v stanicích, vozidlech, městech, zboží a továren.


Lepší verzi češtiny si můžete stáhnout odsud: http://simutrans.wz.cz/cestina.php


obrázky z verze 0.86.10.4 (ukázky nových mostů a malrbného městečka):

ukázka mostů přes údolí
novinky: mosty, jednokolejka, semafory a značky
městečko
ukázka přístavů a mostů
píše k47 & hosté, ascii@k47.cz