VCMI - Masivní bitvy fantastických armád
Jak jsem tu s ostudou přiznal, nebojím se občas si vychutnat jednu hru VCMI – open source klonu legendární tahovky Heroes of Might and Magic. Ta je stejně návyková dnes jako před XX lety, její nová inkarnace má jen jeden maličký problém – je příliš lehká. AI je spíš umělá než inteligentní a i na nejtěžší obtížnost neposkytuje pro ostříleného veterána pořádnou výzvu. Někdy se vzmůže na pár dobrých bitev, ale nikdy není pochyb, že bych nevyhrál. (Dodatek: tohle je už napraveno.)
Naštěstí VCMI je určené pro modování & i tenhle nedostatek se dá zahladit modem Resourceful AI (stahujte zde). Přidává AI hráčům neférové množství zlata a surovin, ti můžou jako na běžícím pásu stavět města a verbovat armády a konečně představovat nějakou výzvu.
A aby to tepve stálo za to, stáhněte si tenhle mod se vzorem náhodné mapy, začněte novou hru, 6 hráčů z toho 5 cpu, nastavte jednu alianci cpu a žádnou alianci hráčů, aby byli všichni spolčeni proti vám a neválčili navzájem, pak nastavte aspoň druhou nejtěžší obtížnost a nejslabší neutrální potvory (to způsobí, že AI hrdinové nezůstanou uvězněni ve svých zónách a můžou expandovat) a voilà – pořádná výzva. Konečně můžete bojovat masivní bitvy proti absurdním armádám nepřítele a skřípat zuby a doufat, že AI udělá nějakou chybu a nesmázne vás do konce týdne, než můžete naverbovat novou várku titánů a pokračovat v nerovném boji.
+1: VCMI je pro modifikace stavěné & stojí za to projít jejich seznam. Některé jsou chuťovky, které do hry přidají zcela novou mechaniku. Jen je škoda, že pořád nemáme plnohodnotný Wake of Gods.
+2: Pořád nevím, co vlastně „VCMI“ sakra znamená. Kdybych si měl tipnout, vsadil bych na to, že jde o ruskou nebo polskou zkratku, protože – zdá se – právě tam je HOMAM populární.