k47.cz

mastodon twitter RSS
bandcamp explorer
««« »»»

VCMI - Masivní bitvy fantastických armád

6. 3. 2019 — k47

Jak jsem tu s ostudou přiznal, nebojím se občas si vychutnat jednu hru VCMIopen source klonu legendární tahovky Heroes of Might and Magic. Ta je stejně návyková dnes jako před XX lety, její nová inkarnace má jen jeden maličký problém – je příliš lehká. AI je spíš umělá než inteligentní a i na nejtěžší obtížnost neposkytuje pro ostříleného veterána pořádnou výzvu. Někdy se vzmůže na pár dobrých bitev, ale nikdy není pochyb, že bych nevyhrál. (Dodatek: tohle je už napraveno.)

Naštěstí VCMI je určené pro modování & i tenhle nedostatek se dá zahladit modem Resourceful AI (stahujte zde). Přidává AI hráčům neférové množství zlata a surovin, ti můžou jako na běžícím pásu stavět města a verbovat armády a konečně představovat nějakou výzvu.

A aby to tepve stálo za to, stáhněte si tenhle mod se vzorem náhodné mapy, začněte novou hru, 6 hráčů z toho 5 cpu, nastavte jednu alianci cpu a žádnou alianci hráčů, aby byli všichni spolčeni proti vám a neválčili navzájem, pak nastavte aspoň druhou nejtěžší obtížnost a nejslabší neutrální potvory (to způsobí, že AI hrdinové nezůstanou uvězněni ve svých zónách a můžou expandovat) a voilà – pořádná výzva. Konečně můžete bojovat masivní bitvy proti absurdním armádám nepřítele a skřípat zuby a doufat, že AI udělá nějakou chybu a nesmázne vás do konce týdne, než můžete naverbovat novou várku titánů a pokračovat v nerovném boji.


+1: VCMI je pro modifikace stavěné & stojí za to projít jejich seznam. Některé jsou chuťovky, které do hry přidají zcela novou mechaniku. Jen je škoda, že pořád nemáme plnohodnotný Wake of Gods.

+2: Pořád nevím, co vlastně „VCMI“ sakra znamená. Kdybych si měl tipnout, vsadil bych na to, že jde o ruskou nebo polskou zkratku, protože – zdá se – právě tam je HOMAM populární.

píše k47 & hosté, ascii@k47.cz