Hra
V posledních dnech jsem začal vyvíjet další hru—tahovou strategii/RPG v roguelike stylu. Když o ní tady píšu, je jasné, že dnes je poslední den, kdy na ní sáhnu a zítra skončí jako mnoho dalších projektů v šuplíku, jako několik souborů rozepsaného kódu, které zapadávají digitálním prachem. Pokud budete prohledávat archiv k47čky jistě narazíte na několik podobných zmínek o projektech her, pro které jsem se v jednom okamžiku velice nadchnul, ale nikdy je nedotáhl do byť jen trochu použitelného stavu.
Teď jsem začal přemýšlet o hře, během které by hráč mohl učinit rozhodnutí, která by razantně změnila pravidla a vystavila ho novým mechanikám. Nejen, že by existovala série bodů a stavů, kterými musí hráč projít, nebo klasické stromy výzkumu ze kterých si může vybrat tu větev, která nakloní chování a mechaniku hry určitým směrem, ale dramatické změny, které hraničí až se změnou žánru.
Tohle tedy aspoň byl můj výchozí bod, naprogramoval jsem triviální prototyp, ale postupně mi došlo, že nevím, jak to udělat zábavné. Vypadá to zatím poněkud suše, je třeba jít zpátky rýsovacím prknům a přemýšlet.
Ale jak jsem psal, šance, že se z toho něco vyklube je téměř nulová. Potřeboval bych se dostat přes nějaké minimum, kdy se hra začne chovat jako hra, jako interaktivní skládačka, na které můžu provádět další inkrementální změny. Tam však zatím nejsem. Kdyby se mi to podařilo, jistě o tom na k47čce ještě napíšu, i když šance je malá.